دروغ چیست؟
نوشته شده توسط : حسین مرادی

دروغ قادر است تعریف های متمایز داشته باشد و از شخص تا شخص و از فرهنگ و تمدن تا فرهنگ وتمدن مختلف است . اما بصورت کلی لاف صحبت , حرف و صحبتی است که گوینده ی آن می داند صحیح نیست .
در بعضا از تمدن ها بیان کردن لاف در بعضا از حالت ها تشویق نیز ميشود نظیر لاف اعلام کردن براي اشتي‌دادن در بین دو نفر و یا این که جلوگيري از اسیب رسيدن به کسی .
لاف گو های مصلحتی
ما بیشتر رغبت داریم که لاف های مصلحتی را خيلي لاف اکانت نکنیم و اشخاصی که همچنين لاف هایی ميگويند اکثر اوقات شم ميکنند که‌این لاف ها یا این که سودی داشته و یا این که دست‌کم بی ضرر و زیان می باشند . لاف های مصلحتی جزو حقیقت را نیز ميگويند , به این ترتیب بعضی ها ممکن است تاءمل نمایند که‌این ها اصلاً لاف نیستند . گهگاه تایم ها نیز افراد ممکن است از چنين لاف هایی براي نگهداری از سایرین به کارگیری نمایند .
لاف های وسواسی یا این که عادتی
بعضی از انسان ها معاش خود را با یک سری بی پایان از روایت ها و حقیقت ها و یا این که ماجرا هایی که یا این که کاملاً خطا اند یا این که زيادي آب و تاب داده گردیده اند دکور و تزیین ميکنند . کسانی که‌این کار را ميکنند به روایت های ذهنی خود معتادند , چون سوای این لاف ها و قصه ها عمیقا شم نا امنی ميکنند .
لاف های بیمارگونه
لاف های بیمارگونه , گونه مزمن خیس لاف های عادتی یا این که وسواسی میباشند . لاف های مرضی برعکس لاف های سپید یا این که مصلحتی که براي جلوگيري از حزن یا این که درد رمز شخص دیگری گفته می‌شوند
بیش تر از یک قرن از شناسایی لاف مرضی می گذرد , برخی از لاف های مرضی ریشه در یک عارضه ی کم عقل دارا هستند نظیر خلل شخصیت اجتماعي ( سایکوپث ) , در حالیکه براي ديگر لاف های مرضی ظاهرا هیچ علت پزشکي نیست .




:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: